Warning: Undefined variable $font_uri in /data05/virt7311/domeenid/www.tte.ee/bck/wp-content/themes/tte/functions.php on line 430

DAF XF, XG ja XG⁺ aasta veoki tiitel 2022


11/02/2022

DAF XF, XG ja XG⁺ veokitele anti aasta veoki tiitel International Truck of the Year 2022
DAF XF H₂ Innovation Truck pärjati aasta veoautode innovatsiooni auhinnaga (“2022 Truck Innovation Award”)

DAFi uue põlvkonna pikamaavedude veokid krooniti aasta veokiks “International Truck of the Year 2022”. “XF, XG ja XG⁺ on transpordivaldkonna uueks etaloniks tõhususe, ohutuse ja juhi mugavuse osas” tõdes žürii pärast ulatuslikke katsetusi. Prestiižne auhind anti üle Prantsusmaal Lyonis toimunud veoauto- ja transpordinäitusel Solutrans. DAF pälvis ka 2022. aasta veoautode innovatsiooni auhinna vesinik-sisepõlemismootoriga XF veoki eest.

Rahvusvahelise Aasta Veoauto (ITOY) reeglite alusel antakse auhind välja eelmisel aastal turule tulnud veokile, mis on andnud kõige suurema panuse maanteetranspordi efektiivsusesse. See otsus põhineb paljudel kriteeriumidel, sealhulgas tehnoloogilised uuendused, mugavus, ohutus, juhitavus, ökonoomsus ja kogukulul (TCO).

Tööstusharu esimene

“DAF on esimene veoautotootja, mille esitletud uue põlvkonna veokid on välja töötatud uusi Euroopa veokite massi ja mõõtmeid käsitlevaid eeskirju arvesse võttes” ütles Gianenrico Griffini, Rahvusvahelise Aasta Veoauto žürii esimees. “Tulemuseks on väga pilkupüüdvate ja aerodünaamiliste veokite seeria, millel on oma klassi parim tõhusus, ohutus ja juhi mugavus. Uued XF, XG ja XG⁺ pakuvad suurepärast nähtavust läbi suure kaarduva esiklaasi, madala vööjoonega külgakende ja kõrvalistuja ukse alumise lisaakna. Erakordne vahetu nähtavus koos traditsioonilisi tahavaatepeegleid asendava digitaalse tahavaatesüsteemi ja uudse nurgakaameraga tagavad veokijuhile nähtavuse kõikjale, kaitstes kaasliiklejaid.”

Tõeline meeskonnatöö

Prestiižne “International Truck of the Year 2022” auhind, anti üle DAF Trucks presidendile Harry Woltersile, kes pühendas tunnustuse kõigile – enam kui 12 000 DAFi töötajale üle maailma. “See ainulaadne saavutus on tõelise meeskonnatöö tulemus! Uue põlvkonna XF, XG ja XG⁺ on suurim innovatsiooniprojekt meie ettevõtte üle 90-aastase ajaloo jooksul. See on meie klientide ja nende juhtide põhjaliku tagasiside tulemus – meil on selge visioon vastupidavate ja jätkusuutlike transporditeenuste tulevikust ning teeme alati endast oleneva, et pakkuda parimaid võimalikke transpordilahendusi. Tõepoolest, oleme esimene veoautotootja, kes kasutab täielikult ära Euroopa uued veokite massi ja mõõtmete eeskirjad ja pakub oma klientidele ainulaadset eelist teiste ees. Hea on olla esimene – veel parem on olla unikaalne.”

Žürii hääletust kokku võttes kommenteeris ITOY žürii esimees Gianenrico Griffini: “Oma uue põlvkonna veoautode tutvustamisega on DAF toonud turule kõrgtehnoloogilised raskeveokid, mis on transporditööstuse uueks etaloniks. Lisaks on see tulevikku suunatud, kuna on ka terviklik ja väga energiatõhus platvorm alternatiivsete energiakandjate ja uute jõuülekande põlvkondade jaoks.”

Veoauto innovatsiooniauhind “2022 Truck Innovation Award”

Suurepärane näide on vesiniku sisepõlemismootori tehnoloogiaga uus XF, mis on DAF-is arendamisel ja mis avaldas oktoobris toimunud esitlusel muljet rahvusvahelise aasta veoki žüriile. Selle tulemusena autasustati DAF XF H₂ veokit innovatsiooniauhinnaga “2022 Truck Innovation Award”.

“See eriauhind rõhutab meie filosoofiat, mille kohaselt peame uurima kõiki tehnoloogiaid järgmise kümnendi transpordi ja mobiilsuse süsinikdioksiidiheite vähendamise teel.” kommenteeris DAFi tootearendusdirektor Ron Borsboom. “Meie poolt praegu juba pakutavate akuelektriliste veokilahenduste ja arendamisel olevate hübriidveokite kõrval võib vesiniktehnoloogia saada väga huvitavaks tulevikuvõimaluseks. 2022. aasta veoauto innovatsiooniauhinnaga tunnustamine näitab ka seda, et sisepõlemismootoril, mille jaoks on silmapiiril uued süsinikneutraalsete kütuste põlvkonnad, on paljulubav tulevik. Oluline on mõista, et fossiilkütuste kasutamise lõpetamine ei tohiks mingil juhul automaatselt kaasa tuua sisepõlemismootorite keelustamist, eriti raskeveokite pikamaatranspordi sektoris.”

 

Täpsemalt saad lugeda siit!